Transport- en grondwerk K.R.Wisman & Zn. B.V. is een familiebedrijf dat ooit begon als loonbedrijf Gebr. Wisman. Het bedrijf werd gerund door Klaas en Roelof Wisman. In 1971 werd het bedrijf opgesplitst in transport en loonbedrijf. Klaas ging verder met het transport gedeelte en dit wordt nu gerund door zijn twee zoons Geert en Klaas. Momenteel is het bedrijf actief in zowel transport als grondwerk, alsmede een loonbedrijf. Er werken vakbekwame en gemotiveerde werknemers die resultaat gericht werken. Ook bestaat een groot deel van onze opdrachtgevers uit particulieren, waar wij veel tuinzand en grond aan leveren.
Widespread
De Volvo FMX 8x8 zal voornamelijk worden ingezet voor grondverzet. De Volvo FMX 8x8 C-Ride kwamen af fabriek als een 6x6. Terberg Techniek in IJsselstein heeft het voertuig omgebouwd tot 8x8 widespreads met 11,5-tons SISU voorloopas. Deze as wordt net als de laatste as elektrisch-hydraulisch gestuurd. De aangedreven vooras is bladgeveerd en de drie achterassen zijn hydraulisch geveerd en voorzien van waterpasdwarsregeling. Het voertuig heeft ook een weegsysteem.
I-Shift-versnellingsbak
Het GVW van de Volvo FMX 8x8 bedraagt 44,5 ton en wordt aangedreven door een 460 pk-motor, is voorzien van Volvo I-Shift-versnellingsbak, geoptimaliseerd met speciale off-road software en extra lage kruipversnellingen. Dit vergroot de terreinvaardigheid en veiligheid omdat het mogelijk is om uiterst langzaam voor- of achteruit te rijden. Vossebelt verzorgde de opbouw van de kipper.
De Volvo FMX 8x8 zal voornamelijk worden ingezet voor grondverzet. De Volvo FMX 8x8 C-Ride kwamen af fabriek als een 6x6. Terberg Techniek in IJsselstein heeft het voertuig omgebouwd tot 8x8 widespreads met 11,5-tons SISU voorloopas. Deze as wordt net als de laatste as elektrisch-hydraulisch gestuurd. De aangedreven vooras is bladgeveerd en de drie achterassen zijn hydraulisch geveerd en voorzien van waterpasdwarsregeling. Het voertuig heeft ook een weegsysteem.
I-Shift-versnellingsbak
Het GVW van de Volvo FMX 8x8 bedraagt 44,5 ton en wordt aangedreven door een 460 pk-motor, is voorzien van Volvo I-Shift-versnellingsbak, geoptimaliseerd met speciale off-road software en extra lage kruipversnellingen. Dit vergroot de terreinvaardigheid en veiligheid omdat het mogelijk is om uiterst langzaam voor- of achteruit te rijden. Vossebelt verzorgde de opbouw van de kipper.