Wij zijn van oudsher gespecialiseerd in het verlengen of inkorten van chassis. Indien nodig worden aandrijflijnen aangepast, lucht, hydraulica of elektra verlegd en zo nodig componenten verplaatst. Daarnaast kunnen de volgende modificaties worden uitgevoerd, wide-spreadmontage van aangedreven tandemstellen, hydrostatisch aangedreven voorassen (X-Track) en onder meer het bijplaatsen van een gestuurde Volvo voor- of een naloopas.
Eén van de sterke producten is het Modulaire As Configuratiesysteem (TTMAC), een conversiepakket voor het installeren van een extra gestuurde voor- en/of naloopas voor Volvo-trucks. Het systeem stuurt elektrisch-hydraulisch en biedt de mogelijkheid tot het heffen van de as(sen). Vanwege de modulaire opbouw is een grote verscheidenheid aan configuraties mogelijk.
De TTMAC-productlijn biedt keuze uit verschillende assen, beiden zijn uitvoerbaar in voor- of naloopvariant:
Bekijk al onze opties voor asmodificatie voor Volvo-trucks.
Voor een hoger laadvermogen op hetzelfde aantal assen, bestaat de mogelijkheid om de achterste aangedreven as van een tandemstel te verplaatsen. De asafstand wordt vergroot van 1.370 naar 1.820 mm, tevens wordt de laatste as stuurbaar gemaakt.
Met een Wide-spread montage wordt een (wettelijk) 4 ton hoger GVW gerealiseerd.
De volgende varianten zijn mogelijk:
Beide aangedreven assen worden voorzien van hydraulische veercilinders. Besturing en hoogteregeling worden geregeld door Terberg SBC (single board computer). De automatische hoogteregeling zorgt ervoor dat het chassis bij een snelheid hoger dan 5 kilometer per uur op rijhoogte wordt gebracht.